مقالات, آموزشی

دریچه زیر فن کویل و دستگاه های هواساز

دریچه زیر فن کویل و دستگاه های هواساز

از آنجا که در فضای داخلی ساخنمان های مسکونی،تجاری،اداری و صنعتی بحث تهویه مطبوع و تاسیسات هوارسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا استفاده از دریچه زیر فن کویل و دستگاه های هواساز بعنوان دستگاههای کاربردی در این زمینه رواج پیدا کرده است.

در این راستا پس از طراحی و تعبیه این دستگاهها که عمدتا در داخل سقف کاذب جانمایی می شوند،استفاده از درب یا دریچه ای بعنوان بازدید و چکاپ این دستگاهها بر روی سازه ی سقف کاذب امری اجتناب ناپذیر می نماید.

دستگاههای تهویه مطبوع امروزه دارای کاربرد فراوان در موارد گوناگون می باشند که دستگاههای هواساز از جمله این دستگاهها هستند.

در منازل مسکونی هواساز سقفی کاربرد بیشتری دارد. هواساز سقفی دارای ابعاد و اندازه کوچکتری نسبت به مدلهای دیگر هواساز است.

کمبود فضا و اهمیت استفاده مناسب از فضاها در آپارتمان ایجاب می کند که دستگاههای تهویه مطبوع مانند هواسازها به صورت سقفی اجرا گردند تا از حد اکثر فضای موجود در آپارتمان ها استفاده شود.
هواساز سقفی باید دارای سطح صدای کمتری نسبت به سایر هواسازها باشد زیرا در داخل سقف کاذب و در فضای مسکونی استفاده می شوند.
جهت بهره برداری بهتر ، برای این نوع از هواسازها معمولا دریچه های بازدید سقفی تعبیه می شوند تا در صورت بروز مشکل فنی با سرویس دوره ای از این دریچه ها استفاده شود.
هواساز سقفی می تواند به صورت تبخیری یا تراکمی باشد .

سیستم تراکمی می تواند به صورت سیستمهای داکت اسپلیت و یا داکت فن کویل داخل سقف کاذب اجرا شود.

دریچه های مختلفی برای دسترسی به دستگاه سیستم انتقال هوای تازه به محیط و سیستم مکش هوای محیط به دستگاه استفاده میشود که این دریچه ها از قبیل دریچه خطی ،سقفی ،مشبک ،دیواری ساده از جنس آهن و آلومینیوم و غیره است برای انتقال هوای بین دریچه ها و دستگاه از کانال های گالوانیزه از باکس های دریچه باکس ،دستگاه پلنیوم باکس به همراه عایق و بدون عایق استفاده می‌کنند.

در صورتیکه از باکس های دریچه و دستگاه بخواهیم استفاده کنیم این باکس ها به وسیله لوله های انعطاف پذیر یا فلکسیبل به یکدیگر متصل می شوند و سیستم انتقال هوای تازه و مکش را از نقاط مختلف محیط به دستگاه منتقل می کنند.

مکانیزم تنظیم رطوبت در هواساز سقفی

همچنین در مورد سیستم تبخیری مانند ، هوای تازه باید در نظر گرفته شود تا عمل سرمایش به طور کامل انجام گیرد و رطوبت هوا بیش از حد بالا نرود.

در این سیستمها جهت گرمایش ، کانال هوای برگشت مورد نیاز است تا هوای داخل آپارتمان را بهتر و بیشتر گرم کند بنابر این هواسازهای سقفی می توانند هم سرمایش و هم گرمایش مطلوبی برای آپارتمان مسکونی ایجاد کنند.
در مناطق مرطوب می توان از نوع تراکمی هواسازهایی که در سقف نصب می شوند ،  استفاده نمود که در این صورت این دستگاه با جذب رطوبت می تواند هوای محیط را خنک کند.

در این نوع سیستم نیاز به هوای تازه نیست مگر در شرایط خاص ، و همان هوای برگشت به صورت سیرکولاسیون در محیط آپارتمانی توزیع می گردد .
طریقه نصب دستگاه  سقفی باید به گونه ای باشد که کوچکترین لرزش و صدای اضافی تولید نکند.
به این منظور میتوان با تراز نمودن دستگاه و استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی ، از این معضل جلوگیری نمود. با توجه به اینکه درهواسازهای سقفی انتقال هوا معمولا توسط کانال انجام می گیرد ، محاسبه دقیق ابعاد کانال ، در کاهش سطح صدای دستگاه ، عامل مهمی محسوب می شود.

همان طور که می دانیم امروزه استفاده از دستگاه فن کویل بسیار فراگیر شده است. 
حال باید فکری برای بازدید چکاپ و تعمیر دستگاه فن کویل کرد. در این حالت از دریچه زیر فن کویل استفاده می شود. 
تمامی  انواع دریچه زیر فن کویل از دو قسمت فریم و قاب تشکیل می‌شوند. در دسته بندی نخست باید بدانیم که درب دریچه زیر فن کویل باید لولایی باشد و یا وزنه ای. 
در تمامی موارد هدف از ساخت دریچه زیر فن کویل بازدید، تعمیر و حتی تعویض دستگاه خواهد بود. 

عموما دریچه زیر فن کویل باسه متریال فلز، چوب و پلاستیک ساخته می شود ،که استفاده از این جنس ها بستگی به شرایط آب و هوایی و محیطی و جغرافیایی دارد.

فن کویل و هواساز از جمله دستگاه های محبوب و پرکاربرد در تهویه مطبوع واحدهای  مسکونی و صنعتی می باشند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه فن کویل و هواساز بپردازیم.در ابتدا نحوه عملکرد، اجزا تشکیل دهنده و مزایای هر یک از این دو سیستم را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به تفاوت های مهم این دو دستگاه تهویه مطبوع پرکاربرد می پردازیم.

۱- هواساز:

هواساز از اجزای مختلفی از قبیل کویل آب گرم و سرد، فیلتر تصفیه هوا، رطوبت زن، محفظه تامین و تولید هوا و دریچه ای برای هدایت هوای ایجاد ساخته شده است.
عملکرد هریک از اجزای تشکیل دهنده و هماهنگی بین آنها روی عملکرد کلی دستگاه و ایجاد هوایی مطبوع تاثیرگذار می باشد. این تجهیزات آب سرد را از چیلر و آب گرم را از پکیج و موتورخانه دریافت می کنند.

با روشن شدن دستگاه و جریان آب درون مدار و رسیدن به کویل ها، فن دمنده شروع بکار کرده و با دمیدن روی کویل ها هوای موجود را از طریق کانال ها توزیع و به فضای مورد نظر منتقل می کند.

با توجه به تنوع در مدل هواساز های موجود می توان در آپارتمان ها، کارخانه ها، انبارها، محوطه های صنعتی از این سری تجهیزات حرارتی و برودتی مورد استفاده قرار داد.

۲- فن کویل:

این دستگاه از فن دمنده و کویل آب ساخته شده است که وظیفه ی تامین هوای مطبوع را به عهده دارد.

فن کویل ها نیز قابلیت عملکرد سرمایشی و گرمایشی را دارا می باشند، و با موقعیت نصب دیواری، زمینی، سقفی، کانالی و کاستی در ظرفیت هوادهی متفاوت تولید و عرضه می شوند.

نحوه عملکرد این سیستم ها به این شکل است که با اتصال به چیلر آب سرد و از طریق موتورخانه و یا پکیج آب گرم مورد نیاز کویل درون دستگاه را تامین می کنند.

با روشن شدن دستگاه آب درون کویل به چرخش در آمده و فن دمنده هوای ایجاد شده روی کویل ها را از طریق دریچه ها تعبیه شده، به فضای داخلی اتاق هدایت و توزیع می نماید.

دریچه زیر فن کویل از انواع متریال مختلف از جمله عمدتا از آلومینیوم با پوشش و رنگ الکتروستاتیک و نیز از جنس پلاستیک یا abs و نیز از چوب یا اصطلاحا از “ام دی اف” قابل تولید و کاربرد است.

نوع و مدلِ دربِ دریچه زیر فن کویل بنا به کارکرد، کاربرد و عملکردِ دستگاههای مختلف که توسط شرکت های فعال در این زمینه تولید می گردند تعیین،طراحی و تولید می گردد.

دریچه زیر فن کویل شیاردار با انواع شیارهای موازی،محیطی،خطی و مشبک و نیز دریچه زیر فن کویل گل سقفی تک گل و دوگل از انواع و مدل های مختلف در این زمینه به شمار می آیند.

موضوع مهمی که در ایجاد شیارهای مربوطه روی درب دریچه زیر فن کویل مورد تاکید قرار می گیرد میزان هوارسانیِ لازم برای دستگاه فن کویل می باشد.

اگر قدرت و توان دمش دستگاهِ فن کویل به قدری باشد که نیاز به تهویه محیط بزرگی را داشته باشد لذا برای تامین هوای برگشتِ دستگاه نیاز به ایجادِ مجرای بیشتری برروی درب دریچه زیر فن کویل می باشد.

با رعایت این موضوع و ایجاد شکاف یا معبر ورود هوای لازم هم می توان به افزایش طول عمرمفید دستگاه امیدوار بود و هم از بروز صدا و زوزه ی ناشی از قدرت مکش و دمشِ دستگاه فن کویل جلوگیری نمود.

شایان ذکر است علاوه بر موارد یادشده برای تناسب ساختار دریچه زیر فن کویل بر روی سازه ی سقف کاذب می توان از متریال کناف بعنوان سازه ی درب دریچه زیر فن کویل استفاده نمود.

موضوع رنگ و تناسب نمای ساختار دریچه زیر فن کویل نیز در مدل های مختلف به نوبه ی خود در ایجاد هارمونیِ محیطی بلاشک از اهمیت بالایی برخوردار است.با توجه به توضیحات مذکور می توان اذعان نمود دریچه زیر فن کویل بعنوان وسیله ای برای چکاپ،تعمیر و تعویض دستگاه فن کویل در صنعت تهویه مطبوع،به لحاظ سخت افزاری و مکملی وسیله ای کاربردی تلقی می گردد.

دریچه دهش یا همان پرتاب باد در یک دستگاه فن کویل سقفی توکار بهتر است که کمی بزرگتر از دو سطح مقطع کویل باشد همچنین لبه های آن در طراحی بدنه برای اتصال بهتر با کانال یا دریچه خروج باد در محل نصب، بهتر است حداقل چهار سانت در نظر گرفته شده باشد. به طور کلی یک دستگاه فن کویل سقفی توکار باید ارتفاعی در حدود بیست و پنج سانتیمتر داشته باشد تا به راحتی در سقف، نصب و جا به جا شود.

در ساختمان ها و فضاهایی که محدودیت ارتفاع دارند از نوعی فن کویل سقفی توکار استفاده میشود که ارتفاع به مراتب کمتری دارد.

برای کم شدن ارتفاع دستگاه در این مدل، زاویه قرار گرفتن کویل را از نود درجه به چهل و پنج درجه تغییر میدهند تا ارتفاع بدنه کمتر شود که البته باید توجه داشت که معایب مهمی نیز دارد و زمانی که کویل به صورت افقی و در حالت نود درجه قرار میگیرد، تمام سطح کویل به صورت یکسان با هوای مکیده شده برخورد دارد و از تمام سطح کویل استفاده میشود.

در صورتی که اگر زاویه به چهل و پنچ درجه تغییر کند، هم راندمان کویل کم میشود و هم از برخورد باد با سطح شیب دار، صدای بیشتری تولید خواهد شد. مضاف بر اینکه اندازه ی پلنیوم باکس نیز از حالت استاندارد خارج میشود. بنابراین برای بهره مندی از راندمان و کیفیت بالاتر تا حد امکان، بهتر است از فن کویل سقفی توکار استاندار استفاده کرد و برای اطمینان از تهویه مناسب میتوان به هر دستگاه فن کویل سقفی توکار، مقدار کمی هوای تازه ارائه کرد.

که در بعضی ساختما ها از کانال های مکش استفاده نمی‌کنند و وظیفه مکش توسط دریچه های دسترسی به دستگاه انجام می شود اما این دریچه ها به دلیل وجود محل منافذ برای مکش هوا باعث ایجاد صدا در محیط می شود.

اما در زمانی که از کانال برگشت استفاده شود صدای دستگاه بسیار کم می شود زیرا از دریچه های دسترسی ساده که هیچ منفذی برای عبور هوا ندارند استفاده می شود.

۱-مقایسه هواساز و فن کویل از نظر جای گذاری و نصب:

این دو دستگاه علیرغم شباهت های کاربردی، تفاوت هایی هم دارند که می توان به موارد زیر اشاره داشت:
از مهمترین تفاوت فن کویل با هواساز می توان به نحوه ی کانال کشی و موقعیت نصب آنها نام برد.
هواساز با قرار گرفتن در فضای بیرون از ساختمان از طریق کانال کشی هوای مورد نیاز را در بخش های مختلف توزیع می نماید.
اما فن کویل ها به طور مستقل و در قسمت های مختلف ساختمان نصب و اجرا می شوند و از طریق لوله کشی آب مورد نیاز مدار را تامین می کنند. بنابراین اشغال فضا در خصوص نصب فن کویل را باید در نظر داشت.
در مقایسه فن کویل و هواساز، هواساز نسبت به فن کویل از ساختار و سیستم پیچیده تری بهره می برد. و اجزای تشکیل دهنده ی هواساز نسبت به فن کویل بیشتر است.
دستگاه هواساز به طور عمده در ظرفیت هوادهی بالاتر و بیشتر در فضاهایی با متراژ بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

۲-مقایسه فن کویل و هواساز از نظر نحوه ی عملکرد:

از دیگر موارد تفاوت هواساز با فن کویل می توان به نحوه توزیع و حجم هوای تولید شده توسط دستگاه اشاره داشت. 

هواساز دما را از طریق کانال و به طور یکسان به قسمت های مختلف هدایت می کند.

اما هر دستگاه فن کویل به طور مستقل هوای مورد نیاز محیط را فراهم می آورد.

همچنین هواساز قابلیت تنظیم میزان دما و رطوبت مورد نیاز از بیرون ساختمان را دارا می باشد.

به طور معمول در مکان هایی که نیاز به تنظیم دقیق رطوبت، و تامین مقدار هوا تازه نیاز باشد، استفاده از هواساز توصیه می شود.

با این حال معمولا در پروژه های انبوه این دو سیستم تهویه مطبوع را به صورت ترکیبی و همراه با هم نصب و اجرا می نمایند.

دستگاه هواساز در ابعاد بزرگتر و حجیم تری نسبت به فن کویل ها طراحی و ساخته می شوند.

و در بیرون از ساختمان در فضای باز نصب و اجرا می شوند. فن کویل ها در محیط داخلی نصب می شوند بنابراین حین عملکرد صدای بیشتری ایجاد می کند.

هواسازهای هوای مورد نیاز برای انتقال دمای ایجاد شده توسط آب درون کویل ها، از هوای بیرون بهره می برند، اما فن کویل ها به منظور گردش هوا، از هوای درون فضای داخلی استفاده می کنند.
از دیگر موارد تفاوت هواساز با فن کویل می توان به قدرت فیلتراسیون و نوع فیلترهای بکار رفته در آنها نام برد.
به طور معمول در هواساز، از فیلترهایی با قدرت جذب و فیلتراسیون بالاتر نسبت به فن کویل بهره می برند ولی فیلترهای بکار رفته در فن کویل معمولا ساده تر و ابتدایی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش اندازه گیری و نصب زیر فن کویل:

قبل از ساخت دریچه زیر فن کویل ، ابتدا باید محل نصب را اندازه گیری کنیم.به طور معمول در زیر هر دستگاه فن کویل یا داکت اسپلیت یک چهار چوبه یا حفره ی چهار گوش متناسب با خود دستگاه فن کویل وجود دارد و در حقیقت دریچه زیر فن کویل روی آن نصب می گردد .

برای نصب و تثبیت دریچه زیر فن کویل وجود یک کلاف از قوطی ، نبشی یا سازه ی فلزی کناف ضروری می باشد .

این کلاف ، پایه ی کار محسوب می شود و دریچه زیر فن کویل به این کلاف پیچ می شود .

پس در مرحله ی نخست باید ابعاد داخلی این کلاف استخراج گردد .

بنابراین باید صفر به صفر هر بُعد از کلاف به طور دقیق محاسبه گردد .این ابعاد به کارخانه اعلام می شود .

لازم به ذکر است که هرگونه بادخور جهت فرو رفتن دریچه زیر فن کویل درون حفره به عهده سازنده می باشد .

یکی دیگر از نکات مهم که باید در نظر گرفته شود ، گونیا بودن ساختار دریچه زیر فن کویل می باشد .

برای این کار لزوماً باید کلاف که پایه ی کار می باشد نیز کاملاً گونیا باشد تا هنگام نصب هیچ مشکلی برای نصاب پیش نیاید .

نکته ی مهم دیگر این است که هنگام سایز کردن باید توحه داشت که فاصله ی کلاف و دستگاه فن کویل چقدر است .

اگر این فاصله کم باشد از دریچه زیر فن کویل وزنه ای نمی توان استفاده کرد، چون فضا برای جابجایی درب دریچه زیر فن کویل وجود ندارد .

نکته ی دیگر هم تراز بودن سطح زیرین کلاف دریچه زیر فن کویل با سطح سقف کاذب می باشد .

انواع مختلف دریچه زیر فن کویل آلومینیومی

 دریچه زیر فن کویل  مشبک آلومینیومی

 دریچه زیر فن کویل  شیار  ۱۸ سانت

دریچه زیر فن کویل خطی 

دریچه زیر فن کویل طرح  اسلوت

 دریچه زیر فن کویل مشبک

دریچه زیر فن کویل گل سقفی با لولا و بدون لولا

 دریچه زیر فن کویل خطی پلاستیکی

 دریچه زیر فن کویل  مشبک پلاستیکی

کاربرد دریچه زیر فن کویل :

پس از آنکه در دستگاه هواساز برای هوارسانی محیط در سقف کاذب نصب شد جهت امکان بازدید تعمیر و چکاپ این دستگاه از دریچه زیر فن کویل استفاده می گردد.

دریچه زیر فن کویل جهت تعمیر دستگاه فن کویل روی سقف کاذب تعبیه می شود. برای ساخت دریچه زیر فن کویل از سه نوع جنس آلومینیوم چوب و ABS استفاده می گردد. 

هر دریچه زیر فن کویل از دو قسمت قاب و فریم تشکیل می‌شود متنوع ترین انواع دریچه زیر فن کویل از جنس آلومینیوم است و نوع دستگاه فن کویل در تعیین مدل درد دریچه زیر کوتل بسیار تأثیرگذار است.

اگر هوای برگشت دستگاه فن کویل از طریق کانال هوا تامین شود ساختار درب دریچه زیر فن کویل به صورت ساده و بدون هیچ منفذی خواهد بود.

 اما اگر هوای برگشت دستگاه فن کویل از طریق درب دریچه زیر فن کویل تامین شود باید شیاردار باشد. این شیارها به عنوان منافذ عبور هوا محسوب می گردند. درب دریچه زیر فن کویل در مدلهای خطی، مشبک، گریلی، گل سقفی، کله قندی وساخته می شود.

دریچه زیر فن کویل پلاستیکی که از جنس ABS ساخته می شود مخصوص مناطقی است که رطوبت هوا در آنجا زیاد است. این در حالی است که دریچه زیر فن‌کویل چوبی نیز بسیار زیباتر بوده و از  رنگ های متناسب برخوردار است.

امکان نصب دریچه زیر فن کویل بصورت پیچ مخفی:

برای اینکه دریچه زیر فن کویل پس از نصب دارای نمای شیک و زیبایی باشد می توان آنرا بصورت پیچ مخفی نصب نمود.

در این حالت جای پیچ بر روی نمای فریم به هیچ عنوان قابل مشاهده نمی باشد و پیچ هایی که باید دریجه زیر فن کویل را به فریم متصل نماید لزوما باید در قسمت دیواره ی داخلیِ فریم ایجاد گردد که پس از پیچ کاری و تعبیه ی فریمِ دریچه زیر فن کویل در محل خود زایده های پیچ بر روی نمای بیرونی پدیدار نماند و دریچه زیر فن کویل به زیباترین شکل قابل مشاهده باشد.

این روش از نصبِ دریچه زیر فن کویل را پیچ از تو یا پیچ مخفی می نامند. البته لازم به ذکر است این روش در تمام انواع دریچه های زیر فن کویل از جمله دریچه زیر فن کویل آلومینیومی، دریچه زیر فن کویل چوبی و دریچه زیر فن کویل پلاستیکی قابل اِعمال است.

از نکات مهم در این نوع از نصب دریچه زیر فن کویل رعایتِ استفاده از تعدادِ استانداردِ جای پیچ بر روی دیواره داخلیِ فریم دریچه زیر فن کویل می باشد.

بدیهی ست هر چه ابعاد دریچه زیر فن کویل بزرگتر باشد تعدادِ جای پیچ ها نیز باید بیشتر باشد.

موضوع مهمِ دیگری که در زمان پیچ کاری در این حالت باید مورد توجه قرار گیرد اینست که میزان سفت کردنِ پیچ در محل مربوطه باید با کنترل و دقت صورت پذیرد که نمای فریم دریچه زیر فن کویل پس از اتمام مراحل نصب دچار تاب خوردگی نگردد و محیطِ فریم دریچه زیر فن کویل بصورت کامل بر روی سطح سقف متصل و منطبق گردد و از ایجاد هرگونه نمای پستی و بلندی در ساختار فریم و درب دریچه زیر فن کویل جلوگیری به عمل آید.

از مزایای دیگرِ این روش اینست که از این روش در هر دو مدل دریچه زیر فن کویلِ لولایی و وزنه ای بطور یکسان می توان بهره گرفت.

البته در این روش باید در انتخاب پیچ های مناسب که عموما بصورت سرمته ای می باشند دقت فراوانی به خرج داد،منطور از انتخاب پیچ مناسب صرفا سرمته دار بودنِ پیچ نیست،بلکه باید تاج پیچ نباید از برجستگیِ زیادی برخوردار باشد که از بسته شدنِ درب دریچه زیر فن کویل جلوگیری کند.

یعنی انتخاب پیچ با تاجِ سرتخت از موارد مهم در این روش از نصب دریچه زیر فن کویل می باشد.

جنس دریچه زیر فن کویل:

 از آنجایی که دریچه زیر فن کویل با جنس آلومینیوم دارای مدل های متنوع در زمینه ساخت و قابلیت رنگ آمیزی روی سطوح آن وجود دارد، در نتیجه تمایل کارفرمایان به دریچه زیر فن کویل آلومینیومی بیشتر است.

دریچه زیر فن کویل چوبی قاعدتاً از جنس ام دی اف ساخته می شود و مناسب محیط هایی است که طراحی داخلی آن ها از چوب و یا ترکیبات چوبی است.

 امروزه با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته همچون دستگاه سی ان سی و برش چوب این قابلیت به کارفرمایان داده می‌شود تا دریچه زیر فن کویل چوبی را با هر طرحی طراحی و انتخاب کنند. 

رنگی که برای دریچه زیر فن کویل چوبی به کار برده می شود از جنس پلی اورتان به صورت پولیشی می باشد. به این ترتیب دریچه زیر فن کویل چوبی در مقابل آب و رطوبت مقاوم تر می شود.

زمانی به کارفرمایان دریچه زیر فن کویل پلاستیکی پیشنهاد می شود که محل استفاده مناطق شمالی و جنوبی کشور باشد و به دلیل رطوبت فراوان استفاده از دریچه زیر فن کویل آلومینیومی و چوبی عاقلانه نباشد. 

دریچه فن کویل پلاستیکی و به طور مستقیم و بی واسطه پس از تولید قابلیت نصب دارد. از مزیت های دریچه زیر فن کویل پلاستیکی عدم نفوذ رطوبت،نم و شرجی هوا در این نوع دریچه زیر فن‌کویل می باشد.

دریچه زیر فن کویل پلاستیکی:

با توجه به محدودیت کاربرد فلز از جمله ورق روغنی،گالوانیزه و حتی آلومینیوم در مناطق مختلف،انتخاب جنس مناسب از جمله پلاستیک یا abs برای تولید دریچه زیر فن کویل می تواند گزینه مناسبی باشد.

این نوع دریچه زیر فن کویل برای مناطقی مثل شمال یا جنوب کشور که دارای رطوبت بالایی هستند از گزینه های اجباری و الزامی محسوب میشوند.

عدم نفوذ یا تاثیر رطوبت و عدم امکانِ اکسید شوندگیِ پلاستیک در برابر عوامل فرسایشی، آنرا به شدت کاربردی نموده است.

از آنجا که ظاهر و ساختار دریچه زیر فن کویل پلاستیکی،نیاز به رنگ آمیزی ندارد هزینه های جانبی از جمله هزینه عملیات رنگ را در تولید به خودیِ خود حذف میکند. البته این موضوع در کاهش زمان تولید نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

همانطور که در نوعِ فلزی یا چوبیِ دریچه زیر فن کویل ملاحظه گردید نصب دریچه زیر فن کویل در حالات مختلف بلامانع است و به راحتی می توان آنرا با پیچ رولپلاک در موضع خود تعبیه کرد.

امکان نصب این دریچه زیر فن کویل به هر دو صورت از جمله پیچ از نما و نیز پیچ مخفی به راحتی امکانپذیر است.

در ساخت دریچه زیر فن کویل پلاستیکی به تمام انواع متنوعِ درب هایی که در مدل های فلزی و چوبی وجود دارد میتوان دسترسی داشت و در واقع دریچه زیر فن کویل پلاستیکی را در نمونه های لولایی و وزنه ای می توان در ابعاد مختلف تولید نمود.

در ساخت درب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی از انواع درب ها از جمله درب مشبک،خطی و گل سقفی استفاده فراوانی میشود.

در این مورد نیز میزان ورود هوای محیط از طریق دریچه زیر فن کویل به محفظه ی داخلی فن کویل،بواسطه ی شیار یا معبر هوا که بر روی درب تعبیه شده بستگی دارد.بعنوان مثال شیارها یا معابر هوای عبوری بر روی دستگاه هایی با توان بالاتر باید بزرگتر از موارد دیگر باشد.

(گروه صنعتی اورانوس)

(برای دیدن محصولات کلیک کنید)

دریچه زیرفن کویل یکپارچه آلومینیومی

دریچه بازدید پلاستیکی درجه دو

دریچه بازدید زیر فن کویل گل سقفی با لولا

دریچه زیر فن کویل گل سقفی بدون لولا

دریچه بازدید فن کوئل مشبک پلاستیکی

دریچه بازدید زیرفن کویل مشبک آلومینیوم

دریچه بازدید زیرفن کویل شیار 18 سانت

دریچه زیر فن کوئل خطی پلاستیکی

تفاوت دریچه های بازدید یا دسترسی

دریچه زیر فن کویل

دیدگاهتان را بنویسید